Treking okrog Mont Blanc-a [6 članska družina prehodila Tour de Mont Blanc v 6 dneh!]

Atleta in ambasadorja Be Active Anja in Tomi Klančnik sta z družino preživela dopust v pogorju Mont Blanca. Skupaj so prehodili znameniti Tour de Mont Blanc in se na svoji poti izjemno zabavali. Kako je potekalo vse skupaj, pa si preberite v spodnjih stavkih.

Pot TMB, ki obkroži masiv Mont Blanc je ena lepših, predvsem zaradi pestrosti narave, mogočnosti ledenikov, nadmorske višine od 1000 do 2800 m, skakanja čez ledeniške reke in doživetij narave kar treh držav: Francije, Italije in Švice. Pri tem se nabere kar 170 km in 10000 vm. In to pot smo naredili vsi – cela družina. Po TMB hodi veliko pohodnikov, predvsem mladih in tujcev. A otrok ni bilo veliko. Zelo sva ponosna na vse naše pohodnika. Tinkara je najbrž ena najmlajših, ki pot prehodila in to v šestih dneh.

Pot je večinoma dobro označena, a ker ponuja različne variante, smo poleg zemljevida in knjige z opisi imeli tudi GPS sled, kar se je izkazalo za odlično, saj se praktično nismo izgubili. Seveda pa to pomeni, da je potrebno pot v celoti načrtovati. Koče pod vznožjem Mont Blanca so zasedene in je rezervacija potrebna že vsaj en mesec prej. Prav tako je potrebno predvideti, koliko čas boš za sklenitev kroga potreboval. V knjigah so opisane etape razdeljene na 11 dni. Tretja zanka poti TMB pa je vreme, ki se ga pri načrtovanju en mesec pred pohodom ne da napovedati, a je na poti najpomembnejši dejavnik. Po tej poti poteka tudi zelo znana ultraška preizkušnja UTMB. Veliko pohodnikov pa se na pot poda kar s šotorom, saj je na poti kar nekaj kampov in tudi koče večinoma dovolijo kampiranje v bližini.

Klančnik Mont Blanc

Logistično načrtovanje te poti je res najtežji del TMB, saj se sprašuješ koliko poti bomo zmogli na dan, kje bomo jedli, se odpočili, kje lahko skrajšamo v primeru dežja, kaj vse lahko damo v nahrbtnike, da ne bodo pretežki in drugo. Ta del sva z možem Tomijem naredila na podlagi izkušenj iz utraških tekov in glede na kondicijo naših otrok Eme (15 let), Neje (14 let), Roka (11 let) in Tinkare (9 let), ter tudi njihovo suvereno hojo po hribih. Za tak podvig so namreč potrebna leta hribovskih izkušenj, hoje, saj so vzponi in spusti res dolgi, vreme pa se lahko v trenutku obrne. Vse to smo mi imeli in tako smo komaj čakali na začetek te naše poti.

Vsak dan smo hodili povprečno od 9 do 10 ur, s počitki vred, torej je bila hoja razporejena čez cel dan.

Malo podrobnejši opis po dnevih:

2.8.2021 DAN 1 (25 km, 1700 vm, 9 h):

Les Houches (1050) - Col de Voza (1650) - Bionnassay (1320) - La Champel - Les Contamines - Noter Dame de La Gorge - Chalet Nant Brame - Chalet des Pres - Refuge des Pres (1950)

Start in smer si vsak izbere sam. Mi smo začeli v Franciji, v Chamonix - Les Houches v nasprotni smeri urinega kazalca. Prvi dan smo se najedli smukuc, borovnic, robidnic, malin, kosilo iz trgovine v Les Contamines in večerjo v koči. Naučili smo se pozdraviti: »Bo žur« ???? in ugotovili kje vse nas bodo ožulili nahrbtniki.

Klančnik Mont Blanc

3.8.2021 DAN 2 (32 km, 2000 vm, 9,5 h)

FRANCIJA: Refuge des Pres - Col du Bonhomme (2329) - Col de la Croix du Bonhomme (2479) -
Col des Fours (2665) - La Ville des Glaciers (1789) - Col de la Seigne (2516)

ITALIJA: Rifugio Elizabeta (2195) - Cabane du Combal – Courmayeur (1500)

Drugi dan je zaznamovala neverjetna in raznolika narava, razgledni prelazi nad 2300 ter pogledi na ledenike. Cela pot drugega dne je bila na višini nad 2000 m. Zbudili smo se v jasno jutro, a napoved za drugi del dneva je bila deževna. Pred nami je bila dolga pot, zato smo upali, da pred dežjem osvojimo prelaze Col du Bonhomme, Col des Fours ter najvišjega Col de la Seigne. Iz vsakega od prelazov se je potrebno najprej spustiti ter nato ponovno vzpeti. Dolgi vzponi na tej poti so bili morda najtežji del, saj je teža nahrbtnika s spalko, oblačili, pijačo ter hrano kar velika. Na srečo je vode na poti TMB zelo veliko in smo kmalu ugotovili, da jo lahko dotakamo iz potočkov in rek. So pa pogledi s prelazov res impresivni. Masiv Mont Blanc se pred tabo obrača, enkrat vidiš njegov najvišji vrh, drugič Grandes Jorasses ali Aiguille du Midi in druge. Pri tem pa prehajaš iz ene v drugo dolino in prav vsaka je res posebna in čudovita. Iz najvišjega smo se nato spustili v dolino Val Veny. Kosilo iz nahrbtnika in krajše pavze so se izplačale in v kamp Hobo v Courmayeur v dolini Val Veny smo prispeli tik pred dežjem. V tem kampu smo spali že pred startom in tu je bil šotor postavljen kar vse dni.

4.8.2021 DAN POČITKA

Preko noči se je dež le še okrepil in se nadaljeval v cel naslednji dan. Zato smo si privoščili dan počitka v kampu.

5.8.2021 KRALJEVSKA ETAPA DAN 3 (35,5 km, 2600 vm, 13 h)

ITALIJA: Courmayeur - Rifugio Bertone (1989) - Tete de la Tranche (2584) - Col Sapin (2436) - Pas Entre-deux Sauts (2524) - Rifugio Bonatti (2054) - Chalet Val Ferret (1700) - Rifugio Elena (2053) - Grand Col Ferret (2437)
ŠVICA: Grand Col Ferret (2437) - Alpage de La Peule (2071)

Mogočna Bela gora je bila ta dan pred nami. Po vertikalnem 1000 m vzponu nad Rifugio Bertone smo jo gledali praktično iz oči v oči. Občudovali smo njene vrhove, ledenike, strmino in skale. Greben proti Tete de la Tranche, spust v dolino Val Ferret ter pravljični koči Rifugio Bonatti ter Elena so nekaj tako impresivnega, da pozabiš na ves napor. Duša ti kar poje. Še nevihta, ki nas je zmočila, nas pri tem ni zmotila. Na srečo je bila kratka in sonček nas je ponovno ogrel. Vedno je nekdo od otrok potegnil v hrib in pridobil zmago nad prelazom. Tokrat je bila to Neja, ki je na poti proti Grand Col Ferret prehitela tri mlade Francoze. Niso mogli kaj, da ji vsi zadihani ne bi čestitali. Koča nad Švicarsko dolino Val Ferret ter v pokrajini Valais, nas je lepo pozdravila ter obudila spomine na težko in hkrati prelepo tekaško preizkušnjo Swiss Peaks. Ponovno smo naredili nemogoče. Otroci niso mogli verjeti, da jim sploh ni težko, da jih noge sploh ne bolijo, da kar grejo. Le nahrbtniki so v hrib zelo težki, pri spustih pa lažji. Nemogoče so preobrnili v uresničljivo.

Klančnik Mont Blanc
6.8.2021 DAN 4 (25 km, +900, - 1700, 8 h)

ŠVICA: Alpage de La Peule (2071) - La Fouly (1593) - Plaz de Fort (1100) - Les Arlaches  - Issert -
Champex-Lac (1500) - Gite Bon Abri (1600)

Lepa celodnevna sončna napoved je prispevala k ležernemu dnevu, v katerem smo uživali v razglednem grebenu nad Val Fouly, nato pa raziskovali Švicarsko dolino Val Ferret ob reki La Drance le Ferret. Pot pelje skozi Camping Les Glaciers s plezalno steno in zipline. Vsakič, ko smo prišli do trgovine smo imeli malico, ne vem kam otroci spravijo vse to. No, v Švici smo bili v trgovini več časa, kupili smo manj in plačali več. Pršut je 80 eur/ kg, kavica 3,50 eur in pivo skoraj 10 eur. Temperature čez dan so bile med 15 in 20 °C, vendar so nas sončni žarki res lepo ogreli. Ta dan nam je pasala osvežitev v jezeru Lac de Champex. Zvečer, ponoči in zjutraj pa okrog 0°C. Prespali smo v Gite Bon Abri, kjer so nam dovolili, da si večerjo skuhamo sami.

Klančnik Mont Blanc

7.8.2021 DAN 5 (26 km, 1700 vm, 8,5 h)

ŠVICA: Champex - Lac, Gite Bon Abri (1600)  - Alp Bovine (1987) - Col de la Forclaz (1527)  - La Peuty (1326) - Les Grandes (2113) - Col de Balme (2191)

FRANCIJA: Col de Balme (2191)  - Gite Charamillon (1900)

Švica te kar objame v svojo prelepo naravo. Tudi nas je prevzel zelo razgledni greben do Alp Bovine in nato spust do znanega kolesarskega prelaza Col de la Forclaz. Še bolj impresiven pa je visokogorski del do prelepe koče sredi hriba Les Grandes ter Col de Balme. Ko si tako prevzet od narave in kar lebdiš kot v nebesih, pa te Švicarji hitro postavijo na trdna tla. Pa to niso njihove cene, ampak neprijaznost in hladnosti. Ta dan je bila napoved kar zaskrbljujoča: nevihta po 16-ih. Zato smo imeli lep tempo, a nevihta je prehitevala in nas ujela dve uri predčasno. Nevihta nas je ulovila na višini nad 2000 m in vedrenje ni bilo smiselno, saj je bila napoved dežja do jutra. Bili smo mokri in premraženi, a smo morali naprej še 2 uri do koče. Megla in burja sta iskanje prave koče na pobočju smučišča z vlečnicami in drugimi kočami še otežili. Spustili smo se prenizko, zato smo se morali do prave koče ponovno vzpeti. A nam je uspelo. Vsi smo bili presrečni. Preoblekli smo se, celo nekaj stvari posušili in se ogreli.

Klančnik Mont Blanc

8.8.2021 DAN 6 (32 km, +1700, -2000, 11 h)

FRANCIJA: Charamillon (1900) – Montroc - Tre Le Champ - Argentiere (1300) - La Flegere (1877)
Plan Praz (2075)  - Col de Brevent (2368) - La Brevent (2525) - Lac de Brevent  - Refuge de Bellachat (2152)  - Les Houches (1050)

Pred nami je bil le še en dolg in prečudovit dan. Zbudili smo se v megleno jutro, a vsaj dežja ni bilo. Koča Gite Charamillon je zelo majhna z najbolj prijazno oskrbnico na svetu. Častila nam je tudi kavo, eno redkih kav na tej poti. Najprej smo se spustili v dolino do mesta Argentiere, kjer smo si privoščili francoski rogljiček. Nato pa smo se vzpeli na zanimivo pobočje s smučišči nad mestom Chamonix, ki s svojo zanimivo pokrajino spada tudi v naravni rezervat. Najvišji in naš zadnji vzpon je bil kar 1200 vm na vrh La Brevent (2525), ki pa nam razgleda ni ponudil. A megla nas ni motila in tudi spust za 1500 vm ne, saj smo se bližali cilju in tega kar nismo mogli verjeti. Otroci so se spraševali, kaj nismo ravno včeraj tega pričeli. Vse je minilo hitro, a hkrati smo doživeli zelo veliko.

9.8.2021 POT DOMOV

Prespali smo ponovno v šotoru v Courmayeurju ter se naslednji dan vračali domov čez Švico. Ogledali smo si še mesto Chamonix ter jez Grande Dixence  v pokrajini Valais, ki je z 285 m višine najvišji gravitacijski jez na svetu, peti najvišji jez v celoti in najvišji jez v Evropi. Najbolj smo bili veseli razgledov na vrh Bele gore, ki jih prejšnji dan nismo videli.

Tako smo sklenili krog. Bil je poln smeha, veselja, napora, dvomov in predvsem majhnih zmag. Pot smo prehodili v šestih dneh, z vmesnim dnem počitka. Prehodili smo, kar je v začetku izgledalo nemogoče. Pot nas je povezala, nam dala novih izkušenj in spoznanj. Narava nas je navdušila in nas sprejela. Tako smo uresničili naše sanje!

Klančnik Mont Blanc

Anja in Tomi sta tudi ambasadorja znamke SportHG v Sloveniji in sta z oblačili izjemno zadovoljna. Oblačila SportHG so ustvarjena za najzahtevnejše preizkušnje in izzive, in kot taka so se tudi izkazala. V spodnji galeriji si poglej katera oblačila sta imela s seboj na poti.